Stavba 2 - Pokládka kolejí

Stavba výhybného nádraží se pomalu rozběhla ku předu. Na základní desku jsem nalepil pěnový podklad pod plovoucí podlahy tloušťky 3 mm. Na tento podklad s téhož materialu, jsem vytvořil a nalepil podloží pod koleje. Při pokládce podkladu, mi pomáhal i můj syn. S chutí se ujal štětce a roztíral lepidlo po základní desce. Naštěstí naše úsilí dopadlo velmi dobře k naší spokojenosti.

Celkový pohled na modul:

A jeden detail:

Modul jsem musel upravit, kvůli klesání  na modulu širé trati Kostelec. Toto stoupání bylo příliš strmé. Nejprve jsem musel strhnout podloží pod kolej. Poté jsem na modul nalepil po celé délce polystyren tloušťky 20 mm. V půlce modulu jsem polystyren zbrousil do lehkého klesání. Je to možná trochu nereálné klesání v půlce nádraží, ale jinou možnost nemám.

Po zaschnutí lepidla do druhého dne, se rozběhla pokládka kolejí. S pokládkou jsem začal od Širé trati Kostelec, aby koleje hezky navazovali na sebe. Oba moduly jsem k sobě přiložil a položil kousek rovné koleje. Poté následovala první výhybka. 

Rovné koleje jsou zhotoveny z Flexi kolejí. Pěkně od výhybky k výhybce. Na další fotografii je vidět klesání uprostřed nádraží. Tento zlom je dlouhý 70 cm, tloušťka polystyrenu je 2 cm, klasání tím pádem je cca 3 cm na metr.

Detail měření klesání

Po celkové pokládce kolejí jsem přistoupil k zaštěrkování mím obviklím způsobem pomocí kávové lžičky a štětce. Tentokrát jsem neaplikoval drny mezi koleje. Zkusím je naznačit pomocí statické trávy. Jsem zvědav, jak se dílo podaří.