Příprava krajiny

 

Měl jsem v poslední době spoustu času a tak jsem jej věnoval plně k tvorbě modulu s kamenným mostem. Kvůli příliš strmému klesání tratě jsem musel přidělat násep pod kolejemi za mostem. Moc se mi do toho nechtělo, nicméně tato úprava byla nevyhnutelná. Nechtěl jsem riskovat případné budoucí komplikace s lokomotivami.

Po znovu přilepení kolejí jsem terén obalil třemi vrstvami záchodovým papírem. Po řádném zaschnutí jsem koleje zaštěrkoval a aplikoval hlínu dovezenou ze zahrádky až z Kutné Hory.

Bylo třeba také dodělat řečiště budoucího potoka. Sráz je příliš strmí, proto jsem musel vytvořit skály. Skály jsem vytvořil ze styroduru dle postupu Mnitky. Práce je to velmi jednoduchá a rychlá. Vystačil jsem si pouze s odlamovacím nožem. Celou skálu jsem barvil pouze vodovkami. Nemám stříkací pistoli, tak jsem byl nucen použít štětec s velmi jemným chlupem. 

Modul jsem celý natřel rozředěným Duvalixem v poměru 1:1 v silné vrstvě. Přesátou hlínu jsem přes sítko cukroval na plochu. Zbitek hlíny jsem po obrácení modulu vzhůru nohama vysypal na noviny. 

Celkový pohled na modul :

Když hlína zaschla druhý den, zkusil jsem aplikovat statickou trávu mím zatravňovačem vlastní výroby. Použil jsem statickou trávu od firmy Polák a Noch s délkou vlákna od 1 - 4,5 mm. Myslím, že pokud bych použil delší vlákna vypadalo by do v mém měřítku dosti divně.